Kategórie
 
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky

Obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti COHEEN s. r. o., so sídlom Pod Gaštanmi 4, 821 07 Bratislava, IČO: 53 578 970, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III v odd. Sro, vl. č. 150 711/B, pre kúpnej zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom b2b elektronického obchodu prevádzkovaného COHEEN na webovej stránke www.b2b-coheen.sk

Obsah:
1.    Všeobecné ustanovenia
2.    Registrácia
3.    Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
4.    Kúpna cena
5.    Dodacie podmienky
6.    Práva a povinnosti predávajúceho
7.    Práva a povinnosti kupujúceho
8.    Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
9.    Reklamačný poriadok
10.    Osobné údaje a ich ochrana
11.    Odstúpenie od kúpnej zmluvy
12.    Záverečné ustanovenia

1.    Všeobecné ustanovenia
1.1    Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim, ktorým je obchodná spoločnosť COHEEN s. r. o., so sídlom Pod Gaštanmi 4, 821 07 Bratislava, IČO: 53 578 970, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III v odd. Sro, vl. č. 150 711/B (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky b2b elektronického obchodu predávajúceho prevádzkovaného na webovej adrese https://www.b2b-coheen.sk (ďalej len „e-shop“).
Kontaktné údaje predávajúceho:
e-mail: sales@coheen.eu
telefón: +421 908 722 925
adresa: Pod Gaštanmi 4, 821 07 Bratislava
bankové spojenie pre bezhotovostné platby platené prevodom na účet predávajúceho:
Banka: VÚB a. s., sídlo: Mlynské Nivy 1, 821 09 Bratislava
IBAN: SK97 0200 0000 0044 2574 7458
BIC (SWIFT): SUBASKBX
1.2.    Kupujúcim je v zmysle týchto VOP fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba podnikateľ, ktorá je registrovaná v e-shope a uskutočnila objednávku tovaru prostredníctvom e-shopu za podmienok a v súlade s týmito VOP (ďalej len „záujemca“ alebo „kupujúci“).
1.3.    Prevádzkovateľ na stránke e-shopu uvádza zoznam tovarov, ktoré ponúka na predaj a umožňuje kupujúcemu objednať prostredníctvom e-shopu za predpokladu, že sa bude riadiť týmito VOP.
1.4.    Na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom e-shopu a na vzťahy neupraveného týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 22/2003 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, a príslušnými ustanovenia Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov.
1.5.    Na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej podľa týchto VOP predávajúcemu vznikne záväzok dodať kupujúcemu tovar a kupujúcemu vznikne povinnosť uhradiť kúpnu cenu za tovar a tovar si prevziať (ďalej len „kúpna zmluva“).
1.6.    Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy a vzťahujú sa aj na prípadné ďalšie vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim vzniknuté najmä pri a po uzatvorení kúpnej zmluvy vrátane reklamácií tovaru.

2.    Registrácia
2.1.    Záujemca môže nakupovať prostredníctvom e-shopu len po zaregistrovaní. Záujemca o registráciu v e-shope musí byť podnikateľ podľa Obchodného zákonníka alebo Živnostenského zákona. Záujemca registráciou v e-shope zároveň získava informácie o stave vybavovania jeho objednávky a prehľad o všetkom doteraz zakúpenom tovare. Pri registrácii je záujemca povinný vyplniť aj osobné údaje vyžadované systémom; tieto údaje budú použité len pre potrebu identifikácie osoby oprávnenej na prevzatie tovaru zakúpeného záujemcom ako kupujúcim cez e-shop. Po vyplnení povinných údajov musí záujemca obligatórne zaškrtnúť políčko, že súhlasí s týmito VOP a že súhlasí so zásadami spracovania osobných údajov. Po vyplnení povinných údajov, odsúhlasení VOP a Zásad spracovania osobných údajov predávajúci následne systém predávajúceho automaticky vygeneruje a pošle kupujúcemu (na ním uvedený e-mail v žiadosti o registráciu) e-mail s potvrdením prijatia žiadosti o registráciu v e-shope. Po vyplnení povinných údajov, odsúhlasení VOP a potvrdení kolónky „Registrovať“ kupujúcim, následne systém predávajúceho automaticky vygeneruje a pošle predávajúcemu e-mail s potvrdením registrácie, čím je proces registrácie kupujúceho ukončený, avšak osobný účet kupujúceho nie je ešte aktivovaný. Predávajúci je oprávnený po registrácií kupujúceho verifikovať dáta kupujúceho v rozsahu, ktorý uzná sám za vhodný. V prípade zistenia akýchkoľvek nezrovnalostí alebo chybne vyplnených údajov kupujúcim v registrácií, ktoré predávajúci zistil počas verifikácie, predávajúci buď vyzve záujemcu na opravu registrácie alebo podľa vlastného uváženia registráciu záujemcu úplne zruší a vymaže. Následne po tejto verifikácií posiela predávajúci kupujúcemu e-mail buď o aktivácií osobného účtu kupujúceho alebo o zrušení jeho registrácie.
2.2.    Z dôvodu, že na montáž vyhradených elektrotechnických zariadení (klimatizácie, tepelné čerpadlá, fotovoltické panely a pod.) je potrebné mať oprávnenie na výkon takejto činnosti (t. j. osobou, ktorá má oprávnenie na vykonávanie takejto činnosti; ďalej len „autorizovaná osoba“) predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť registráciu v e-shope alebo po akceptovaní takejto registrácie nepredať vyhradené elektrotechnické zariadenie (uvedené sa vzťahuje aj na výrobky, ktoré svojou povahou vyžadujú inštaláciu autorizovanou osobou) osobe, ktorá nemá oprávnenie na výkon tejto činnosti.
2.3.    Záujemca zodpovedá za správne a úplné uvedenie všetkých povinných údajov pri registrácii, vrátane e-mailovej adresy a fakturačných a kontaktných údajov osôb splnomocnených na preberanie tovaru a podobne, ktoré sú nevyhnutné pre vytvorenie a plnenie zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a záujemcom ako potencionálnym kupujúcim. Záujemca vyhlasuje, že nie je v konkurze ani v reštrukturalizácii. Záujemca zároveň vyhlasuje, že je spôsobilý riadne a včas plniť svoje záväzky voči predávajúcemu, ktoré mu vzniknú v súlade s uzatváraním kúpnych zmlúv prostredníctvom e-shopu.
2.4.    Po aktivácii užívateľského konta predávajúcim bude záujemcovi priradený osobný účet (ďalej len „osobný účet“), ku ktorému získa prístup po prihlásení do e-shopu zadaním mena používateľa a hesla. Vytváranie objednávok tovaru záujemcom je možné len po prihlásení sa do osobného účtu kupujúceho. Prihlasovacie údaje odporúčame kupujúcemu zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí prihlásiť pomocou svojich prihlasovacích údajov.
2.5.    Predávajúci má právo kedykoľvek buď pozastaviť ďalšie dodávky alebo úplne zrušiť registráciu kupujúceho, ak zistí, že existujú alebo nastali skutočnosti, ktoré sú v rozpore s vyhláseniami kupujúceho uvedenými v bode 2.3 týchto VOP. Uvedené platí aj na prípady, ak predávajúci zistí, že kupujúci uviedol nesprávne, neúplne, klamlivé, skresľujúce údaje týkajúce sa jeho registrácie či ostatných vyhlásení kupujúceho.

3.    Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
3.1.    Záujemca si môže prostredníctvom e-shopu objednať tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „Do košíka“.
3.2.    Návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zasiela záujemca predávajúcemu v e-shope vo forme vyplneného a odoslaného elektronického formulára na vytvorenie objednávky v časti „Nákupný košík“, ktorý môže pozostávať z viacerých krokov (ďalej len „záväzná objednávka“). Po vytvorení a odoslaní záväznej objednávky záujemcom bude táto zaregistrovaná v systéme predávajúceho. Odoslaním záväznej objednávky sa záujemca zaväzuje zaplatiť za objednaný tovar kúpnu cenu a prevziať ho v prípade, ak jeho objednávka bude predávajúcim akceptovaná. Záujemca berie na vedomie, že odoslaním záväznej objednávky predávajúcemu sa kvalifikuje ako návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy v zmysle § 409 a nasl. Obchodného zákonníka.
3.3.    Záväznú objednávku predávajúci potvrdí v plnom rozsahu alebo čiastočne počas pracovných dní do 24 hodín (v prípade, ak koniec lehoty pripadne na víkend alebo štátny sviatok, tieto sa do plynutia lehoty nepočítajú) e-mailom odoslaním e-mailovej správy „Potvrdenie objednávky“ na e-mailovú adresu, ktorú má kupujúci uvedenú v registračných údajoch svojho osobného účtu v e-shope. Na e-mailovú adresu kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadne jeho objednávky. Potvrdenie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii objednaných tovarov, ich množstvo, cenu vrátane DPH, kontaktné a fakturačné údaje kupujúceho, kontaktné a platobné informácie predávajúceho a tieto VOP.
3.4.    Každá jednotlivá kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú okamihom, kedy predávajúci zašle záujemcovi e-mail s potvrdením akceptovania jeho záväznej objednávky (aj čiastočne) a termínmi dodania jednotlivých tovarov uvedených v objednávke, ktoré sa môžu líšiť a oznámi mu výšku nákladov na dopravu tovaru. Okamihom uzatvorenia kúpnej zmluvy nadobúdajú predávajúci a záujemca ako kupujúci práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy vrátane týchto VOP.
3.5.    Všetky požiadavky na zrušenie, resp. stornovanie akejkoľvek objednávky je kupujúci povinný uskutočniť najneskôr do momentu prijatia e-mailu predávajúceho o akceptovaní jeho objednávky podľa bodu 3.4 VOP formou zaslaním mailu s požiadavkou na storno objednávky na e-mailovú adresu predávajúceho sales@coheen.com; po odoslaní e-mailu predávajúceho o akceptovaní objednávky je stornovanie objednávky možné len na základe dohody s predávajúcim. Do e-mailu, resp. do požiadavky na stornovanie objednávky je kupujúci povinný zadať svoje obchodné meno a číslo objednávky, ktorú chce stornovať. V prípade, ak kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky podľa prvej vety tohto bodu, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet, z ktorého bola kúpna cena alebo jej časť uhradená, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny, resp. jej časti.
3.6.    Kupujúci má možnosť sledovať pohyb, resp. priebeh vybavovania svojej objednávky alebo svojich viacerých jednotlivých objednávok v e-shope v svojom osobnom účte v časti „objednávky“, a to až do času ich vybavenia. Už vybavené a vyfakturované objednávky môže kupujúci sledovať v časti „Už vybavené objednávky“, resp. „Zakúpený tovar“.

4.    Kúpna cena
4.1.    Tovar je predávaný za kúpnu cenu predávajúceho uvedenú pri tom-ktorom tovare v e-shope; kúpna cena nezahŕňa náklady spojené s dopravou tovaru ku kupujúcemu.
4.2.    Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru vo výške dohodnutej v kúpnej zmluve a/alebo v prípade, ak potvrdzujúci e-mail predávajúceho údaj o kúpnej cene neobsahuje, tak vo výške kúpnej ceny uvedenej pri tom-ktorom tovare v e-shope v čase zaslania záväznej objednávky kupujúcim (ďalej len „kúpna cena“) a to bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho na základe vystavenej faktúry predávajúcim pred tým, ako bude tovar odovzdaný/odoslaný kupujúcemu. Faktúra (resp. faktúry za tovar v prípade, ak bude tovar podľa kúpnej zmluvy dodávaný postupne) bude kupujúcemu zaslaná ako elektronická faktúra (podľa § 71 ods. 1) písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov) po tom, ako bude kupujúcim odsúhlasená cena dopravy, a to na e-mailovú adresu ním registrovanú v e-shope. Náklady na dopravu tovaru ku kupujúcemu budú kupujúcemu re-fakturované, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
4.3.    Kúpna cena tovaru, resp. jednotlivých tovarov v kúpnej zmluve, je splatná pred vydaním tovaru kupujúcemu, resp. ním splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo dopravcovi určenému na prepravu tovaru ku kupujúcemu, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade ak sa zmluvné strany osobitne dohodli na neskoršej splatnosti kúpnej ceny ako je uvedené v prvej vete tohto bodu a kupujúci neuhradí kúpnu cenu riadne a včas tak ako bolo zmluvnými stranami dohodnuté, má predávajúci nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,10 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania s úhradou kúpnej ceny.
4.4.    V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
4.5.    V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pred prevzatím tovaru, resp. najneskôr pri jeho prevzatí, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
4.6.    Predávajúci má právo meniť, resp. aktualizovať cenníky uvedené v e-shope v termínoch ad hoc v závislosti od aktualizácie cenníkov od svojich jednotlivých dodávateľov.
4.7.    Spôsoby platieb:
4.7.1.    bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho pred jeho vydaním kupujúcemu,
4.7.2.    v hotovosti alebo bezhotovostne platobnou kartou pri prevzatí tovaru, v prípade, ak sa zmluvné strany dohodnú na osobnom prevzatí tovaru.

5.    Dodacie podmienky
5.1.    Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho vybaviť spôsobom, v čase a za podmienok dohodnutých v e-maily o potvrdení objednávky kupujúceho, t. j. dodať tovar do miesta určenia, ktorým je primárne sídlo kupujúceho, pokiaľ sa zmluvné strane vopred nedohodli inak.
5.2.    Dostupnosť tovaru uvedená v e-shope alebo v cenníkoch predávajúceho je orientačná. Po odoslaní objednávky kupujúcim v prípade, ak tovar nie je momentálne na sklade predávajúceho, kontaktuje predávajúci príslušného dodávateľa so žiadosťou o Informáciu o dostupnosti kupujúcim objednaného tovaru a následne o svojom zistení o dostupnosti dodania tovaru u svojho dodávateľa informuje kupujúceho. V prípade, ak kupujúci nemá záujem o dodanie tovaru v lehote uvedenej predávajúcim v e-maile odoslanom kupujúcemu podľa predošlej vety, môže kupujúci svoju objednávku stornovať v lehote najneskôr do 24 hodín odo dňa odoslania takéhoto e-mailu predávajúcim; na stornovanie objednávky sa použije primerane postup uvedený v bode 3.5 VOP.
5.3.    Zmluvné strany sa dohodli, že spôsob dopravy tovaru ku kupujúcemu a výber dopravcu (napr. UPS, Remax, DPD) bude dohodnutý vždy osobitne po potvrdení objednávky predávajúcim a náklady na dopravu budú kupujúcemu re-fakturované predávajúcim. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodnú, že tovar bude v mene kupujúceho preberať zo skladu predávajúceho kupujúci alebo ním objednaná a splnomocnená dopravná spoločnosť, je potrebné
5.3.1.    aby sa tovar preberajúca osoba (t. j. aj dopravná spoločnosť objednaná kupujúcim) preukázala splnomocnením na prevzatie tovaru v mene kupujúceho; alebo
5.3.2.    e-mailové oznámenie kupujúceho (odoslané z e-mailovej adresy uvedenej v e-shope kupujúceho), v ktorom bude uvedená osoba, ktorú kupujúci poveril prevzatím tovaru v jeho mene.
5.4.    Dostupnosť tovaru sa člení nasledovne:
5.4.1.    skladom (nachádza sa v sklade predávajúceho),
5.4.2.    do 1-2 pracovných dní odo dňa akceptovania objednávky predávajúcim,
5.4.3.    do 2-3 pracovných dní odo dňa akceptovania objednávky predávajúcim,
5.4.4.    do 3-5 pracovných dní odo dňa akceptovania objednávky predávajúcim,
5.4.5.    do 8 týždňov odo dňa akceptovania objednávky predávajúcim.
V prípade ak predávajúci nedokáže zabezpečiť dostupnosť tovaru do 8 týždňov systém predávajúceho automaticky generuje neakceptovanie objednávky predávajúcim, o čom je kupujúci informovaný formou e-mailu, príp. formou zobrazenia tejto skutočnosti v jeho osobnom účte v e-shope. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s automatickým stornovaním každej objednávky, keď dostupnosť tovaru je viac ako 8 týždňov. V prípadoch, kedy systém automaticky neakceptuje objednávku, ktorej dostupnosť tovaru je viac ako 8 týždňov, avšak kupujúci napriek tomu bude mať záujem o kúpu daného tovaru, môže kupujúci neakceptovanú objednávku tovaru opätovne objednať telefonicky na tel. č. …, kedy bude dohodnutý aj nový termín dodávky tovaru (nad 8 týždňov, zvyčajne s uvedením čísla kalendárneho týždňa v roku, v ktorom predávajúci tovar dokáže dodať predávajúcemu).
5.5.    Kupujúci berie na vedomie, že váha, rozmery a ostatné údaje o tovare tak ako sú uvedené v e-shope predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
5.6.    Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote dohodnutej v kúpnej zmluvy vyzvať predávajúceho e-mailom na plnenie s poskytnutím dodatočnej lehoty na plnenie, ktorá nesmie byť kratšia ako 5 pracovných dní a spolu s upozornením, že po jej márnom uplynutí bude oprávnený odstúpiť od príslušnej kúpnej zmluvy. Po márnom uplynutí dodatočnej lehoty na plnenie je kupujúci oprávnený od príslušnej kúpnej zmluvy písomne odstúpiť a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet, z ktorého bola kúpna cena alebo jej časť zaplatená, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
5.7.    Z dôvodu rozličnej dostupnosti kupujúcim objednaných tovarov je predávajúci oprávnený vystaviť viacero faktúr a dodacích listov na jednotlivé tovary uvedené v kúpnej zmluve. Kupujúci je oprávnený sa informovať u predávajúceho o rozsahu vybavenia jeho objednávky formou e-mailu zaslaného na sales@coheen.com
5.8.    Kupujúci je povinný skontrolovať tovar pri prevzatí alebo doručení tovaru.

6.    Práva a povinnosti predávajúceho
6.1.    Predávajúci je povinný:
6.1.1.    dodať kupujúcemu tovar v množstve dohodnutom v kúpnej zmluve, v dohodnutej kvalite a v dohodnutom termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom vhodným na jeho uchovanie a ochranu,
6.1.2.    odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru, spolu s dodacím listom a daňovým dokladom – faktúrou, ako aj ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi, pokiaľ ku danému tovaru existujú, resp. sú vydané výrobcom (napr. návody, záručný list).
6.2.    Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za tovar.
6.3.    Predávajúci má právo neakceptovať objednávku kupujúceho, a to v nasledovných prípadoch
6.3.1.    z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru u svojho dodávateľa predávajúci nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo za kúpnu cenu, ktorá je uvedená v e-shope, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení.
6.3.2.    keďže na montáž vyhradených elektrotechnických zariadení (ako sú napr. klimatizácie, tepelné čerpadlá, fotovoltické panely a pod.) alebo iných elektronických súčiastok či iných výrobkov, ktoré si to svojou povahou vyžadujú, je potrebné mať oprávnenie na výkon takejto činnosti a predávajúci zistí, že kupujúci nemá oprávnenie na výkon tejto činnosti.

7.    Práva a povinnosti kupujúceho
7.1.    Kupujúci je povinný
7.1.1.    vždy dodržiavať podmienky VOP a riadiť sa nimi pri každej jednotlivej kúpnej zmluve uzavretej na ich základe,
7.1.2.    zaplatiť za tovar riadne a včas kúpnu cenu,
7.1.3.    zaplatiť náklady na dopravu tovaru na kupujúcim určené miesto (to neplatí v prípade, ak kupujúci prevezme na základe osobitnej dohody s predávajúcim tovar osobne),
7.1.4.    prevziať zakúpený tovar,
7.1.5.    písomne potvrdiť prevzatie tovaru v dodacom liste; dodací list zašle predávajúci kupujúcemu e-mailom a kupujúci je dodací list povinný bude elektronicky podpísať (zaručeným elektronickým podpisom) alebo poslať sken písomného dodacieho listu s podpisom osoby oprávnenej konať v mene kupujúceho.
7.2.    Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v akceptovaní objednávky.

8.    Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
8.1.    Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru kumulatívnym splnením podmienok, ktorými sú prevzatie tovaru a zároveň úplné zaplatenie celej kúpnej ceny za tovar, bez ohľadu na skutočnosť, ku splneniu ktorej z týchto dvoch podmienok príde neskôr.
8.2.    Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho (či už osobne alebo ním splnomocnená osoba) alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

9.    Reklamácie (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
9.1.    Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
9.2.    Nároky z vád tovaru je potrebné uplatniť v záručnej dobe, inak zaniknú. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu po ich zistení, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
9.3.    Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
9.4.    Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
9.5.    Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ predávajúceho alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho prostredníctvom e-shopu.
9.6.    Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z vád nezistených pri tejto prehliadke len ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
9.7.    Počas trvania záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva predávajúcemu alebo oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s dodacím alebo záručným listom (ak bol vydaný osobitne) a dokladom o zaplatení kúpnej ceny tak, že doručí tovar predávajúcemu do sídla spoločnosti alebo na iné predávajúcim určené miesto, a to na vlastné náklady. V písomnej reklamácii povinne uvedie presné označenie druhu a rozsah vady/vád tovaru. Predávajúci je povinný zabezpečiť v mieste určenom na prijímanie reklamácií prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v jeho mene.
9.8.    V prípade, ak zakúpeným tovarom sú vyhradené elektrotechnické zariadenia alebo elektronické súčiastky (riadiace jednotky a pod.), záruka platí výlučne za splnenia podmienky, že vyhradené elektrotechnické zariadenie alebo súčiastku alebo súčiastky montovala do príslušného elektrotechnického zariadenia autorizovaná osoba; uvedené sa vzťahuje aj na výrobky, ktoré svojou povahou takúto inštaláciu vyžadujú. Kupujúci je povinný spolu s písomnou reklamáciou doložiť predávajúcemu originál potvrdenia autorizovanej osoby o vykonaní montáže príslušného vyhradeného elektrotechnického zariadenia alebo elektronickej súčiastky či iného výrobku, ktorý si to svojou povahou vyžaduje; bez predloženia takéhoto potvrdenia bude reklamácia považovaná za neakceptovateľnú. Na mechanické tovary platí bežná záruka.
9.9.    Začiatok reklamačného konania je deň, kedy bola uplatnená reklamácia kupujúcim. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom budú presne označené vady tovaru.
9.10.    Po prehliadke reklamovaného tovaru predávajúci alebo ním určená osoba určí spôsob vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom, doporučeným listom alebo iným vhodným spôsobom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
9.11.    Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v čase uzatvárania kúpnej zmluvy upozornený alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť (napr. pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena).
9.12.    Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
9.12.1.    nepredložením dokladu o zaplatení kúpnej ceny, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
9.12.2.    včasným neoznámením zjavných vád, t. j. ich neoznámením pri prevzatí tovaru,
9.12.3.    uplynutím záručnej doby tovaru,
9.12.4.    mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
9.12.5.    dopravou, skladovaním alebo používaním tovaru v klimatických podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, tepelnými, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
9.12.6.    neodborným zaobchádzaním, obsluhou, montážou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
9.12.7.    poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami, náhodnou skazou a náhodným zhoršením, neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v záruke výrobcu, v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
9.12.8.    akýmkoľvek zásahom do tovaru, jeho dielu alebo súčasti alebo montážou tovaru osobou, ktorá nie je autorizovaná,
9.12.9.    v dôsledku výmeny niektorého dielu, súčiastky alebo súčasti tovaru takým dielom, súčiastkou alebo súčasťou, ktorý nie je dodaný výrobcom,
9.12.10.    ak boli poškodené alebo pozmenené prvky slúžiace na identifikáciu výrobku alebo údaje uvedené v záručnom liste,
9.12.11.    ak boli porušené prvky ochrany slúžiace na zistenie neodbornej alebo neoprávnenej manipulácie alebo demontáže dielov (plomby a pod.),
9.12.12.    z ďalších dôvodov uvedených v týchto VOP, prípadne z dôvodov dohodnutých v príslušnej osobitnej kúpnej zmluve alebo rámcovej zmluve, ako aj z dôvodov ad hoc písomne dohodnutých medzi predávajúcim a kupujúcim.
9.13.    Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
9.13.1.    ak ide o vadu odstrániteľnú – odovzdaním opraveného tovaru,
9.13.2.    výmenou tovaru alebo ak sa vada týka len časti tovaru, tak na výmenu súčasti tovaru,
9.13.3.    vrátením kúpnej ceny tovaru,
9.13.4.    poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru,
9.13.5.    odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
9.14.    Predávajúci po vybavení reklamácie niektorým zo spôsobov uvedených v bode 9.13 VOP vydá kupujúcemu písomný doklad o spôsobe vybavenia reklamácie.
9.15.    Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
9.16.    V prípade vykonania opráv na tovare dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený opravený tovar a vykonané opravy, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného záručného listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
9.17.    Všetky oprávnene uplatnené záručné opravy budú realizované bezplatne.
9.18.    Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady, ktoré kupujúci uviedol v písomnej reklamácii na začiatku reklamačného konania.

10.    Osobné údaje a ich ochrana
10.1.    Pri spracovaní osobných údajov dotknutých osôb postupuje predávajúci v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
10.2.    Predávajúci zhromažďuje osobné údaje výlučne na plnenie si svojich záväzkov z kúpnej zmluvy uzatvorenej na základe objednávky záujemcu ako potencionálneho kupujúceho urobenej v e-shope, a to hlavne pri vystavení faktúry, kontaktovaní záujemcu a doručovaní ním zakúpeného tovaru, teda za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich mu z kúpnej zmluvy a následnej komunikácie s ním vrátane príp. následného reklamačného konania. Predávajúci zodpovedá za to, že osobné údaje záujemcu nebudú použité na iné účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru). V prípade, ak si záujemca pri registrácii vyžiada zasielanie aktuálnych informácií o ponuke predávajúceho, ich poskytovanie sa uskutoční zasielaním na e-mailovú adresu záujemcu uvedenú v jeho osobnom profile v e-shope; o zrušenie tejto služby môže záujemca požiadať kedykoľvek elektronicky zaslaním e-mailu na adresu ….
10.3.    Pre účel registrácie a prístupu do osobného účtu v e-shope je kupujúci povinný zadať svoju e-mailovú adresu a heslo, pričom predávajúci ako prevádzkovateľ e-shopu heslo záujemcu ako potencionálneho kupujúceho nepozná. Heslo sa prenáša a uchováva v šifrovanej podobe.
10.4.    U kupujúceho, ktorý je buď právnickou osobou podnikateľom alebo fyzickou osobou podnikateľom, predávajúci spracúva jeho údaje v rozsahu: meno a priezvisko osoby konajúcej v mene právnickej osoby, resp. meno a priezvisko fyzickej osoby podnikateľa, obchodné meno, adresa sídla/miesta podnikania vrátane PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH, e-mailová adresa, telefonický kontakt. Ďalej môže predávajúci spracovávať osobné údaje osoby, ktorá je splnomocnená kupujúcim na prevzatie tovaru v jeho mene a to v rozsahu meno, priezvisko a titul, bydlisko, telefonický kontakt.
10.5.    Poskytnutie osobných údajov v bode 10.4 VOP uvedenom rozsahu záujemcom ako potencionálnym kupujúcim (dotknutou osobou) je podmienkou vytvorenia jeho osobného účtu a príp. uzatvorenia následnej kúpnej zmluvy. Neposkytnutím osobných údajov môže byť znemožnené plnenie kupujúcemu predávajúcim v zmysle kúpnej zmluvy.
10.6.    Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na základe súhlasu výslovne udeleného dotknutou osobou pri registrácii do e-shopu. Záujemca ako potencionálny kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu nevyhnutne potrebnú na dosiahnutie účelu spracúvania osobných údajov. Predávajúci uchováva osobné údaje spracúvané na základe súhlasu dotknutej osoby do jeho odvolania alebo po dobu registrácie kupujúceho v e-shope a nevyhnutný čas po skončení registrácie. Záujemca má právo súhlas so spracúvaním osobných údajov kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania na základe súhlasu pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu môže spôsobiť, že predávajúci nebude schopný ďalej poskytovať plnenie v zmysle uzatvorenej zmluvy a týchto VOP, čo záujemca berie na vedomie a môže byť dôvodom zrušenia účtu kupujúceho v e-shope.
10.7.    Kupujúci má právo a možnosť vykonať aktualizáciu osobných údajov priamo v online režime na web stránke e-shopu v osobnom účte, ihneď po prihlásení. Kupujúci má povinnosť vykonať aktualizáciu osobných údajov na web stránke e-shopu v osobnom účte, a to vždy v lehote do 5 pracovných dní, od kedy došlo ku zmene akéhokoľvek údaja týkajúceho sa kupujúceho.
10.8.    Kupujúci odoslaním objednávky a potvrdením VOP zároveň udeľuje súhlas na spracovanie osobných údajov v rozsahu podľa tohto bodu 10 VOP
10.9.    Ostatné informácie ohľadne spracovania osobných údajov sa nachádzajú TU.

11.    Odstúpenie od kúpnej zmluvy
11.1.    Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v kúpnej zmluve, resp. v e-shope. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne po jej zistení informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet, z ktorého bola kúpna cena alebo jej časť uhradená, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
11.2.    Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

12.    Vyššia moc
12.1.    Za existenciu vyššej moci sa považuje skutočnosť, ak je splnenie zmluvných záväzkov niektorej strany úplne alebo čiastočne znemožnené alebo skomplikované akoukoľvek mocou, na ktorú nemajú zmluvné strany žiadny vplyv a je nezávislá od vôle zmluvných strán, ako aj v prípade vzniku takých situácií, ktoré zapríčiňujú nemožnosť ukončenia plnenia niektorou stranou konkrétnych záväzkov, a to bez ohľadu na to, či bolo možné predvídať takéto javy, alebo skutočnosti v období podpísania príslušnej kúpnej zmluvy.
12.2.    V prípade vyskytnutia sa vyššej moci záväzky oboch strán sa dočasne pozastavujú až do ukončenia pôsobenia okolností vyššej moci. Ak trvanie vyššej moci je viac ako 21 pracovných dní odo dňa obdržania oznámenia podľa bodu 13.4. tohto článku, môže ktorákoľvek strana okamžite odstúpiť od príslušnej kúpnej zmluvy čiastočne alebo úplne, pričom v tomto prípade ani jedna strana nemá nárok na náhradu akejkoľvek škody alebo ušlého zisku.
12.3.    Za dôvody vyššej moci sa považujú najmä: prípady záplav, zemetrasenia, ako aj iné prírodné katastrofy, výbuchy, požiare, vojny alebo vojenské operácie, medzinárodné konflikty, občianske nepokoje, vzbury, karantény, embargá, mobilizácie, štrajky, generálne štrajky, blokády, protipandemické opatrenia, zákazy alebo obmedzenia pohybu, zákazy exportu alebo importu alebo akékoľvek iné skutočností, na ktoré zmluvné strany nemajú žiadny vplyv a sú nezávislé od vôle zmluvných strán. Za dôvody vyššej moci sa považujú aj skutočnosti uvedené v tomto bode, ako aj skutočnosti uvedené v bode 12.1 VOP pokiaľ sa týkajú dodávateľa, resp. dodávateľov predávajúceho.
12.4.    Strana, u ktorej sa vyskytla úplná alebo čiastočná nemožnosť plnenia záväzkov z titulu vyššej moci je povinná o vzniku a ukončení týchto prekážok písomne alebo e-mailom informovať druhú stranu v lehote do 3 pracovných dní od vzniku, resp. zániku takejto skutočnosti, a v rovnakej lehote predložiť druhej strane o výskyte tejto skutočnosti potvrdenie príslušnej obchodnej komory alebo iného kompetentného orgánu, pokiaľ tieto skutočnosti nevyplývajú zo všeobecne dostupných informačných zdrojov.

13.    Záverečné ustanovenia
13.1.    V prípade, ak predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu alebo rámcovú zmluvu o spolupráci, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia písomnej kúpnej zmluvy alebo rámcovej zmluvy o spolupráci uprednostnené pred týmito VOP; VOP platia v časti, ktoré písomná kúpna zmluva alebo rámcová zmluva o spolupráci neupravuje. V prípade, ak je kúpna zmluva alebo rámcová zmluva o spolupráci uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
13.2.    Kupujúci už registrovaní pred zmenou VOP automaticky súhlasí so zmenenými VOP, a to buď okamihom odoslania objednávky alebo uplynutím 30 dňovej lehoty od umiestnenia zmenených VOP na internetovej stránke e-shopu.
13.3.    V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu.
13.4.    Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ alebo prostredníctvom listových zásielok.
13.5.    Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov.
13.6.    Tieto VOP nadobúdajú pre každého záujemcu/kupujúceho účinnosť registrovaním sa kupujúceho v e-shope. Predávajúci má právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť oznámenia zmeny týchto VOP je splnená ich umiestnením na internetovej stránke e-shopu.
13.7.    Kupujúci registráciou potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

COHEEN s. r. o.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia